• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка соціального педагога

В школі працює соціальний педагог, Богдан Олена Валентинівна.

«Соціальний педагог – посередник між особистістю і соціумом – це психолог, який розуміє дитину , знає її вікові й індивідуальні особливості ; це координатор , який регулює впливи педагогів, батьків, учнівського колективу, соціуму на дитину».

Основні завдання соціального педагога в школі є :

1. Вивчення інтересів, потреб учнів, труднощів, відхилень у поведінці, рівня соціальної захищеності і адаптованості до соціального середовища.

2. Своєчасне надання соціальної допомоги і підтримки тим учням, що її потребують.

3. Посередництво між особистістю учня, школою, сім’єю, соціальним середовищем, адміністративними органами.

4. Сприяння створенню психологічного комфорту і безпечності особистості учня в школі.

5. Профілактика асоціальної поведінки і правопорушень.

6. Координація взаємодії вчителів, батьків (осіб, що їх заміняють), спеціалістів соціальних служб, для надання допомоги учням.

Напрямки роботи соціального педагога:

1. Психологічна підготовка до навчання в школі.

2. Адаптація дітей до нових умов перебування в навчально-виховному закладі.

3. Організація роботи з дітьми девіантної поведінки.

4. Професійне самовизначення старшокласників.

5. Попередження суїцидальної поведінки дітей і підлітків, насильницьких дій у родині та навчально-виховному закладі.

6. Організація роботи з дітьми пільгового контигенту.

7. Оптимізація навчально-виховного процесу.

8. Робота здітьми з особливими потребами.

9. Взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічними службами, міліцією.

10. Робота з дітьми та їх сім’ями, батьки яких мобілізовані в зону АТО, батьки яких загинули, батьки яких демобілізовані та дітьми внутрішньо переселених.

Що робити батькам, якщо їхня дитина зазнала знущань, і, навпаки, якщо їхня дитина є агресором?

Нещодавне дослідження ЮНІСЕФ показало, що в Україні з проблемою булінгу стикалися 67% опитаних віком від 11 до 17 років. Тобто Україна входить в десятку країн Європи за поширеністю цькування в школі.

Поради батькам

Помилкова практика, коли батьки бояться піти лишній раз до школи і висловити якісь свої бачення. Абсолютно неправильно. Навпаки, треба іти до школи. І це найперше. Але наголошую: батьки не мають жодного права спілкуватися з булером, агресором, який вчинив відносно їхньої дитини якісь дії.
Батьки мають право написати заяву на директора школи, і паралельно – заяву в поліцію. Також можна звернутись до служби у справах дітей і до всіх інших інстанцій, які займаються захистом прав дітей.

Законодавчого визначення поняття булінгу немає, тому й відповідальності саме за булінг немає. Є за хуліганство, за нецензурну лайку, за тілесні ушкодження. Передбачена кримінальна і адміністративна відповідальність за визначений перелік правопорушень чи злочинів. Тому, якщо надходить звернення до поліції “над дитиною знущаються”, не можливо його зареєструвати, як булінг. Юридично кваліфікують конфлікти згідно вимог діючого законодавства. Конкретно: було побиття дитини або хуліганські дії. Тому й статистично фіксувати, що це був саме булінг, ми не можемо.

Що робити, якщо ваша дитина агресор

У більшості випадків батьки не помічають, що їхня дитина є агресором, і дізнаються про це лише від вчителів. Проте, раптом ви помітили дивну поведінку в дитини, чи можливо, хтось звернувся до вас із скаргами , в такому випадку обов'язково потрібно піти до школи, почути думку вчителя. Зазвичай, вчителі швидко реагують на дитину, яка порушує спокій, і інформують батьків. Переважно так батьки і дізнаються, саме від навчального закладу. Що робити з такою дитиною вдома? Тут вже треба шукати причини в сім’ї, бо дитина - булер – ця насправді жертва. Цькування інших – це його реакція на щось. Щоб дитина на таке пішла, мала бути на те якась причина.

Причина агресії дитини криється у відношенні батьків до неї: вони не цікавляться тим, чим вона займається чи не спілкуються на важливі теми тощо.

Або було рукоприкладство, або дитину не чують, або не підтримують, з нею не спілкуються на теми, які їй важливі. Через це вона знаходить, як себе реалізувати, як свою значимість показати в дитячому колективі. Фактично він робить те, чого вдома не може зробити. Тут важко буде батькам самим впоратися. В такому випадку робота педагогів також має бути, ювенальна поліція може підключитися і провести роз’яснювальну роботу.https://fs01.vseosvita.ua/01000cu0-41f0-665x986.jpeg


Гендерна рівність

В наш час досить важливим та поширеним стало питання гендерної рівності. Мета утвердження гендерної рівності – це досягнення рівності у правах, обов’язках, можливостях як чоловіків, так і жінок. 28 листопада соціальний педагог школи , Богдан Олена Валентинівна , провела заняття під назвою « Гендер – це цікаво » для учнів 8-х класів. Учні навчились розрізняти поняття «стать» та «гендер», за допомогою вправи « Долонька » з’ясували найсуттєвіші суспільні ролі, які вони виконують в житті та визначали яку роботу в сім’ї повинен робити кожен її член .

З метою запобігання шкільного насильства , соціальним педагогом школи, були проведені розвивально - профілактичні заняття під назвою «Ми проти насильства» для учнів 6а та 8б класів .

Учні виконували практичні вправи та називали усі види та прояви насильства. Соціальний педагог, Богдан О. В. , ознайомила учнів із відповідальністю за вчинення насильства в будь-якому прояві.

Кiлькiсть переглядiв: 818

Коментарi