Наші класні керівники

(5-11 класи)

Клас ПІП кл. керівника Виховна проблема класу
1 5-А Сятковська Р.В. Формування національної свідомості, моральної та екологічної культури, шанобливого ставлення до культури, звичаїв свого народу, поваги до людей та свого здоров’я.
2 5-Б Павлосюк С.А. Виховання у дітей загальнолюдських цінностей, формування дружнього дитячого колективу
3 6-А Романюк М.Є. Формування особистісних рис громадянина України, духовної, моральної, екологічної та правової культури, пропагування здорового способу життя..
4 6-Б Романюк Р.М. Виховання в учнів доброти, поваги до старших і милосердя, свідоме ставлення до навчання та праці.
5 7-А Марчук С.Ф. Духовно-моральне виховання; пропагування здорового способу життя; формування дружнього колективу через активізацію форм індивідуального впливу та колективної вих.р-ти.
6 7-Б Галяс В.І. Виховання моральної свідомості та культури поведінки у сім’ї та громадських місцях.
7 8 Барська Т.В. Виховання у дітей загальнолюдських цінностей, формування дружнього дитячого колективу
8 9-А Кондратюк В.І. Виховання свідомої дисципліни, культури поведінки, дружніх стосунків між учнями.
9 9-Б Дильдіна М.В. Виховувати в учнів всесторонньо розвиненого громадянина свого суспільства, розвивати старанність, наполегливість.
10 10 Мандзик Н.А. Духовно-моральне виховання, головною особливістю якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
11 11 Філіпчук В.В. Формування згуртованого та працездатного колективу, виховання творчої , соціально активної, всебічно розвин. особистості.

Рекомендації класним керівникам ЗОШ І-ІІІ ступеня с. Липини з організації патріотичного виховання учнів

Становлення учня як громадянина та патріота – актуальна проблема сьогодення. Цей процес відбувається під час виховання та представляє цілий комплекс заходів, спрямованих на формування людини як особистості. Виховання дітей шкільного віку здійснюється в процесі навчальної та виховної роботи в школі та за її межами, формуючи свідому, активну, корисну для суспільства особистість. Провідна роль у цьому процесі належить класному керівнику.

Ефективність патріотичного виховання в системі виховної роботи класного колективу значною мірою залежить від спрямованості виховного процесу, методів і форм його організації.

Пріоритетну роль доцільно відводити активним методам, застосування яких ґрунтується на демократичному стилі взаємодії, сприяє формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості. До таких методів відносять: соціально-проектна діяльність, ситуаційно-рольові ігри, метод відкритої трибуни, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони, ігри-драматизації, створення проблемних ситуацій та ситуацій успіху, аналіз конфліктів і моделей стилів поведінки.

Однією з форм позаурочної роботи є зустріч з учасниками подій на Сході України. З огляду на ці обставини рекомендуємо планувати патріотичне виховання молоді як складову розділу річного плану виховної роботи.

Крім того, під час організації виховного процесу необхідно дотримуватись приписів наказу Міністерства від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».

Під час проведення виховних заходів із учнівською молоддю доцільно використовувати навчальні дебати, що є важливим засобом розвитку в учнів критичного мислення та навичок аргументованого висловлювання.

Варто також активізувати діяльність історичних клубів у школах, ліцеях, коледжах, де учні матимуть можливість глибше ознайомитись зі сторінками нашої історії, відчути самобутність та неповторність культури представників усіх націй, що становлять українську політичну націю.

Звертаємо увагу на те, що характер ціннісного ставлення особистості до суспільства та держави змінюється з віком. Тому класному керівникові слід ураховувати вікові особливості учнів.

У молодшому шкільному віці важливо формувати здатність дитини пізнавати себе як члена сім’ї; дитячого угруповання; учня, жителя міста чи села; виховувати у неї любов до рідного дому, школи, вулиці, своєї країни, її природи, рідного слова, побуту, традицій тощо.

У підлітковому віці виховується духовно осмислений патріотизм, який об’єднує любов до свого народу, нації, Батьківщини з почуттям поваги до інших народів, своїх і чужих прав і свобод.

У старшому шкільному віці пріоритетними рисами ціннісного ставлення до Батьківщини є відповідальність і дієвість. Старшокласники не тільки ідентифікують себе з українським народом, але хочуть жити в Україні, пов’язати з нею свою долю, служити Вітчизні на шляху її становлення як суверенної і незалежної, демократичної, правової і соціальної держави; поважати Конституцію України і виконувати норми законів; дбайливо ставитися до етно-етичної культури народу України; володіти рідною та державною мовами; визнавати пріоритети прав людини, поважати свободу, демократію, справедливість.

Слід зазначити, що базовим інститутом у системі формування патріотизму є сім’я. Саме в ній створюється психологічна основа орієнтації майбутнього громадянина, закладаються перші поняття про «малу Батьківщину». Розповіді й бесіди-спогади про патріотичні справи батьків, міркування над минулим Батьківщини є одночасно й уроками мужності для дітей, і передачею естафети від покоління до покоління, зв’язком часів. У такі хвилини діти почувають себе єдиним цілим, невіддільним від героїчного минулого своїх дідів, батьків і матерів. Подорожуючи по дорогах нашої країни, батьки й діти безпосередньо ознайомлюються з Батьківщиною, її культурою, минулим і сьогоденням, відвідують меморіальні комплекси, які своєю емоційною силою впливу пробуджують у серцях дітей скорботу про полеглих, любов і повагу до старшого покоління, що відстояли для них свободу і незалежність. За правильної позиції батьків такі подорожі можуть зіграти неоціненну роль у патріотичному вихованні дітей.

Отже, для забезпечення завдань патріотичного виховання в планах виховної роботи класних керівників необхідно передбачити такі виховні справи:

- «патріотичні години» у навчальних закладах, зустрічі учнівської молоді з учасниками АТО;

- години спілкування «Кольори, що дають надію», «Виховання поваги до державної символіки – важливий елемент виховання патріотизму», «Ми всі – українці, єдина сім’я»;

- тематичні лекції патріотичного спрямування «Ми – діти незалежної України», «Минуле та сучасне ідуть поруч»;

- круглий стіл «Я і соціум: проблеми самореалізації» (спільно з психологом), «Що значить бути патріотом?», «Ми – європейці: реальність і перспективи»;

- марафон ерудитів «Моя держава – Україна», «Моя Україна – єдина країна»;

- дебати «Україна – ЄС. Україна – НАТО. За та проти» , «Що означає для тебе бути патріотом своєї держави?»;

- уроки мужності: «Пам’ять серця», «Є пам’ять, якій не буде кінця», «Ваш світлий Подвиг незабутній», «Захист Вітчизни –обов’язок громадянина», «Що означає бути патріотом?»;

- віртуальні мандрівки «Я живу в Україні»;

- тематична книжкова виставка «Краса та велич символів державних»;

- загальношкільні акції «Лінійка у вишиванках», «Незабудка пам’яті»;

- свято «Тобі,Україно», «Україно! Ти – моя молитва»;

- патріотичні флеш-моби «За єдину Україну!», «Вибрати не можна тільки Батьківщину», «Діти за мир у всьому світі!», «Сила дружби».

Запропоновані виховні справи мають стати поштовхом до подальшої роботи з об’єднання учнів, педагогів, батьків довкола спільної цінності – територіальної цілісності держави, згуртованості суспільства, розв’язання проблем шляхом діалогу, пошуку загальнонаціонального консенсусу.

Будуть змінюватися часи, школа вирішуватиме нові завдання, проте актуальною є і буде одна проблема – виховання громадянина України, який знає і пам’ятає свій рід, мову материнську, цінує минуле і буде гідно творити майбутнє

Орієнтовний перелік

бесід, інструктажів для учнів з безпеки життєдіяльності

та профілактики правопорушень

( із записами у класних журналах )

Тема бесіди

Класи

Дата проведення

Відповідальні

1.

Повторення правил вуличного руху; дії при виявленні вибухонебезпечних предметів,повторення правил протипожежної безпеки.

1-11

Початок вересня, 12.09

Класоводи, кл. кер.

2.

Статут школи, правила поведінки в школі під час навчально-виховного процесу, попередження дитячого травматизму.

1-11

Початок вересня

Класоводи, кл. кер.

3.

Бесіда про введення заборони перебування на вулиці у нічний час (згідно рішення райдержадмінкомісії)

5-11

Вересень

Кл. кер.

4.

Інструктажі з ТБ під час проведення екскурсій.

1-11

Напередодні екскурсій

Класоводи, кл. кер.

5.

Інструктажі з метою попередження дитячого травматизму під час канікул.

1-11

Напередодні канікул, 4 рази на рік

Класоводи, кл. кер.

6.

Права дітей. Відповідальність неповнолітніх за злочини.

5-11

05.12

Кл. кер.

7.

Про небезпеку використання відкритого вогню, феєрверків, петард та інших вибухонебезпечних предметів, засобів.

1-11

23.12

Класоводи, кл. кер.

8.

«Обережно: грип»

( профілактика захворювань інфекційними хворобами, які передаються повітряно-крапельним шляхом).

1-11

У зимовий період

Класоводи, кл. кер., медсестра

9.

«Обережно: ожеледиця !» (правила поведінки на льоду); «Обережно: бурулька»

1-11

У зимовий період

Класоводи, кл. кер.

10.

ТБ під час роботи на пришкільній ділянці із садовим інвентарем

1-11

Напередодні прибирання

Класоводи, кл. кер.

11.

Про дотримання правил пожежної безпеки, обережність при використанні побутових електричних приладів тощо.

1-11

Тижні безпеки життєдіяльності

Класоводи, кл. кер.

12.

«Обережно: отруйні гриби, рослини».

1-11

У літній і осінній період

Класоводи, кл. кер.

13.

«Жорстокість та насильство поряд з нами (правила поведінки, дотримання морально-етичних норм).

5-11

Листопад

Кл. кер.

14.

Шкідливий вплив, алкоголю, наркотиків, куріння на організм людини.

Дітям про шкідливі звички.

5-11

1-4

Квітень, березень

( місячник здорового способу життя)

Кл. кер.

Класоводи.

15.

- Правила безпечного користування побутовими газовими приладами, дії при виявленні запаху газу;

- Запобігання отруєнь хімічними речовинами, ліками;

- Правила безпечної поведінки на воді, біля води;

- Дію у разі небезпеки терористичних нападів, акцій;

- Правила поведінки при виявленні обірваного електричного проводу;

- « Не забувайте про кримінальну безпеку !»

- інші бесіди, інструктажі (згідно планів кл.кер.)

1-11

Протягом року

Класоводи, кл. кер.

16.

Як поводитись при загрозі військових обстрілів, засоби індивідуального захисту, укриття тощо.

1-11

Вересень

Вчитель ЗВ, кл. керівники.

Планування

виховної роботи за тематичними

періодами-місячниками

2017-2018 н.р.

Вересень Місячник основ безпеки

життєдіяльності «Збережи

здоров’я на все життя».

Жовтень Місячник здорового

способу життя.

Листопад Місячник «Спільних дій

в інтересах дітей».

Грудень Місячник правового

виховання.

Січень Місячник родинного та

громадянського виховання.

Лютий Місячник естетичного

виховання.

Березень – квітень Місячник профілактики

правопорушень, пов’язаних із

незаконним обігом наркотиків; «За чисте

довкілля».

Травень Місячник національно -

патріотичного виховання.

Основні нормативно-правові документи, що регламентують виховну роботу класного керівника

· Закон України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».

· Положення про загальноосвітній навчальний заклад (Постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778 ).

· «Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.06.2006 року № 489).

· Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів ЗНЗ…

· Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах в 2017/2018 (інтернет).

· Програма патріотичного виховання.

· Національна стратегія розвитку освіти України до 2021 року (Указ Президента України від 25.06.2013 № 344 ).

Кiлькiсть переглядiв: 759

Коментарi