/Files/images/01.JPG

Доповідь про стан виховної роботи
в ЗОШ І-ІІІ ступеня с. Липини

2017-2018

Основною метою виховної роботи є виховання особистості учня, набуття ним соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, формування в нього наукового світогляду, розвиненої духовності, моральної, естетичної, правової, екологічної культури, прищеплення комплексу загальнолюдських, патріотично-національних і професійних норм, правил, цінностей та ідеалів поведінки.

Очікуваний результат – формування цілісної особистості, яка має активну творчу і соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров`ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя.

В основі завдань і принципів виховної діяльності нашої школи лежать і реалізовувались такі види виховання:

Громадянське виховання, національно-патріотичне виховання, морально-етичне, правове виховання, художньо-естетичне, військово-спортивне і фізичне виховання, трудове виховання, професійна орієнтація молоді, екологічне.

Виховна робота у школі здійснюється на основі Програми "Основні орієнтири виховання учнів 1 - 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів" за такими напрямками:

1. Ціннісне ставлення до себе.

2. Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей.

3. Ціннісне ставлення до праці.

4. Ціннісне ставлення до природи.

5. Ціннісне ставлення до мистецтва.

6. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

В системі школи працює:

Методичне об`єднання класних керівників, проводились заплановані засідання, обговорювались наступні питання: «Роль класного керівника в організації виховного процесу у загальноосвітньому навчальному закладі»; «Особливості сучасного виховання та його закономірності»; «Система роботи з профілактики правопорушень»; «Обмін досвідом “Найефективніші форми і методи роботи з батьками”»; « Профорієнтація учнів випускних класів».

Щодня ведеться виховання учнів, щотижня класними проводяться робочі виховні години; регулярно проходять інструктажі з техніки безпеки та збереження здоров’я.

Було проведено: тижні безпеки життєдіяльності учнів, місячники безпеки - «Увага! Діти на дорозі», благоустрою шкільної території, художньо-естетичне виховання, патріотичного виховання, «Спільних дій в інтересах дітей», правової освіти, Всеукраїнський тиждень права та інші згідно плану.

Протягом І і ІІ семестрів були проведені відкриті загальношкільні заходи по різних напрямках виховної роботи та за різними тематиками: Концерт до Дня вчителя (Тимощук А.Б., 10 кл.); 30-річчя школи(Шинкарук О.М.); Свято до Дня захисника Вітчизни (Дильдіна М.В., 7-Б); Свята до Нового року (Кондратюк В.І., 7-А та Мандзик Н.А., 8-Б); концертно-конкурсна програма до Дня святого Валентина (Філіпчук В.В., 9-А); Свято Миколая (Марчук С.Ф., 5-А), Свято книги (Сятковська А.М., 7-А), концерт до 8 Березня (11 клас, Романюк М.Є.), Свято до Великодня (Богдан О.В.), інсценізація казки «Дюймовочка» (Лупашко А.Т., 2-А); День матері (Малий В.М., 3-Б); «Андріївські вечорниці» (Якимчук Н.М., 4-А); «100 днів у школі» (Дорман Р.В., 1-А); День цивільної оборони, День здоров’я та інші.

Проводились зустрічі: із лектором центру «Преображення» з метою профілактики шкідливих звичок; прокурором Луцької місцевої прокуратури Шпотом О.В. , адвокатом з с/ради та інспектором Луцької районної ювенальної поліції Морозюк О.В.з метою попередження дитячих правопорушень.

Існує система позакласної роботи – це відвідування учнями школи гуртків різних напрямків, а саме: театрального мистецтва «Калина» (Алексюк В.А.), вокально-хоровий (Вовчок І.Т.), споривні секції з волейболу, настільного тенісу(Бабула А.А.),баскетболу (Лозіцький В.Б.) «Зірниця» (Горбай П.С.), «Творча майстерня»(Михайлецька Т.А. ), туризм (Жур Р.С.), проте систематична робота проводилась лише гуртком «Калина», про що свідчать творчі звіти керівника і гуртківців перед школою, вони показали вистави «Лісові пригоди» та про дотримання правил дорожнього руху. Робота ж усіх інших гуртків потребує суттєвого покращення.

Обрано і працюють батьківські комітети. Батьківський всеобуч проводиться класними керівниками на батьківських зборах.

Для проведення підсумків різних видів контролю за станом виховної роботи використовуються такі форми: накази, індивідуальні бесіди, винесення відповідних питань на засідання педагогічної ради, методичні об’єднання класних керівників. Виконуючи основні завдання виховання учнів у школі спільно з педагогічним колективом використовувались різноманітні форми й методи роботи: колективні творчі справи, години спілкування, бесіди, свята, зустрічі, екскурсії, конкурси, огляди, акції, виставки, вистави.

Аналізуючи стан виховної роботи школи варто сказати, що пріоритетними у наступні роки будуть:

- використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та в навчально-виховному процесі школи;

- збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;

- виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;

- розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.

Звіт щодо проведеної роботи по патріотичному вихованню

Національно-патріотичне виховання є одним із головних напрямків , на які ми звертаємо уваги в школі при вихованні дітей та молоді. Щороку в серпні обговорюється та затверджується план та заходи з національно-патріотичного виховання. В цьому році у лютому до плану були внесені зміни у зв’язку із розробленим МОН України проектом Концепції національно-патріотичного виховання та Планом заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, затвердженим наказом МОН України від 27.10.2014 року, а також враховані рекомендації нашого районного методичного кабінету.

Патріотичне виховання у нашій школі починається із виховання любові і пошани до державної символіку. У школі розміщено стенди державної символіки: при вході , в початковому корпусі, у кожній класній кімнаті. У цьому році ми створили і плануємо надалі поповнювати експонатами народознавчий куточок, почали розписувати в народному стилі стіни у початковому корпусі. Дітей «зустрічають» розкішні соняхи, мальви, калина. Прищеплюємо любов до народних ремесел. На уроках трудового навчання діти вишивають, роблять ляльки-мотанки, різні обереги, картини, якими ми прикрашаємо стіни, приміщення нашої школи. Проводяться виставки дитячих малюнків: «Ми за мир!», «Котилась писанка», «Чарівниця-зима» та інші. Створено стенд памяті Героїв Небесної Сотні. Робочий тиждень починається із загальношкільної лінійки, під час якої піднімається прапор та весь шкільний колектив виконує Гімн.

На виховних годинах проводиться роз’яснення учням ідейної суті державних та народних символів, важливих історичних подій, етапів становлення незалежності України, вивчається Конституція, народні звичаї та традиції. Щороку традиційно проводяться загальношкільні свята до :

- Дня Соборності;

- до Дня битви під Крутами;

- Дня Збройних сил України;

- Дня Голодомору;

- Дня Прапора;

- Дня української писемності і мови;

- проводяться Шевченківські та Лесині дні;

- День толерантності;

- відзначаються релігійні свята: Пасхи, Миколая та інші.

В цьому році ми проводили заходи до Дня Гідності і Свободи (21 листопада), Дня захисника України (14 жовтня), Дня Героїв Небесної Сотні (20 лютого). Про проведені заходи розміщуємо інформацію на нашому шкільному сайті та пишемо статті, замітки, які друкуються в газеті «Слава праці». Велику увагу зараз приділяємо підтримці воїнів АТО та їх сімей.Так:

1. У вересні 2014 року проводився добровільний збір коштів для придбання шкільного приладдя для дітей нашої школи, батьки яких перебували в зоні АТО. Зібрано 1300 гривень, які передали сім’ям.

2. У жовтні – листопаді 2014 року проводився збір макулатури. Гроші за її реалізацію (1000 гривень) були передані Гордіюку і Тихому (місцевим учасникам АТО). Про цей захід висвітлено у газеті «Слава праці».

3. Листопад 2014 року – акція «Лист захиснику Вітчизни». Передано малюнки, вироби, обереги, листи.

4. «Зігрій воїна АТО», зібрано 200 пар шкарпеток (лютий 2015 року).

5. Акція «Я люблю свою країну – Україну» (листи, вироби, обереги для АТО передано у Службу у справах дітей), листопад 2014 року.

6. Благодійний концерт «Герої не вмирають», 1 березня 2015 року. Зібрано 2000 гривень, теплі речі, продукти. Цей захід висвітлено у газеті «Слава праці».

7. Плетіння маскувальної сітки. Березень 2015 року.

8. Акція по збору книг, подарунків для дітей на Сході. З березня по квітень 2015 року.

9. 25 квітня учні школи провели благодійний концерт «Хай буде мир на всій землі» для учасників АТО із Волині та їх сімей. (Вони проходили реабілітацію у готелі «Маєток», що у нашому селі).

Надалі також будемо працювати над тим, щоб виховати справжніх громадян, патріотів своєї держави.

2016-2017

На виконання Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, згідно з річним планом роботи школи педагогічний колектив у 2016-2017 навчальному році створював сприятливі умови поліпшення рівня виховного процесу, плідно працював над впровадженням проблеми «Виховання справжнього патріота, соціально активної, високоморальної, фізично розвинутої, гармонійної особистості та пропагування здорового способу життя»

Виховна робота з учнями будувалася за напрямками: фізичне здоров’я дитини – здоров’я нації; виховання та розвиток особистості дитини; громадянське виховання; національно-патріотичне, родинне виховання; трудове та профорієнтаційне; художньо-естетичне виховання; морально-правове виховання; екологічне виховання; формування здорового способу життя; превентивне виховання. Пріоритетним напрямком виховної роботи з учнями було національно - патріотичне та превентивне виховання.

Діяльність методоб’єднання класних керівників 5-11 класів була спрямована на реалізацію головної мети: створення шкільного соціально-культурного освітнього середовища, яке сприяє розвитку інтелектуальних здібностей, зміцненню фізичного та духовного здоров’я, формуванню навичок здорового способу життя у вихованців.

Класні керівники працювали за індивідуальними планами, змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів і була спрямована на виховання у них ціннісного ставлення до себе, родини, людей, до праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави.

Виховна діяльність в школі, як цілісна система складається із діяльності дорослих (ЗВР,соціальний педагог, педагог-організатор, психолог, рада школи, батьківський комітет, класні керівники) та із діяльності учнів (учнівське самоврядування).

Згідно річного плану школи та наказів районного відділу освіти було організовано та проведено такі тижні, декади та місячники:

- Увага! Діти на дорозі!

- Олімпійський тиждень;

- Місячник здоров’я та безпеки життєдіяльності;

- Місячник «Спільних дій в інтересах дітей»

- Тиждень української мови і л-ри;

- тиждень математичних наук;

- тиждень іноземних мов;

- тиждень природничих наук;

- Місячник здорового способу життя;

- Всеукраїнський тиждень права;

- тиждень протидії насильству;

- та інші, які узагальнені наказами по школі.

Було проведено традиційні шкільні свята : День Знань, День працівника освіти (10 клас, Романюк М.Є), Осінній ярмарок та Новорічні свята для учнів 1-11 класів (для 5-7 класів – 7-А, Новосад Н.П., для 8-11 – Ревчук В.П., 9 клас ), День Миколая (5 клас, Барська Т.В.), свята «Бережіть природу» (Дорман Р.В., 4-а, Дильдіна М.В., 6-Б), Свято Казки (Циплюк Р.В., 3-Б). Із метою утвердження патріотизму, моральності та загальнолюдських життєвих принципів у дитячому середовищі у закладі було проведено патріотично-спортивне свято «Козацькому роду – нема переводу» (7-Б клас, Мандзик Н.А,Т.), конкурс патріотичної і стрілецької пісні, захід «Україна гідна свободи» (із запрошенням учасників АТО, 8-А, Дунець В.В.), свято –реквієм до Дня вшанування героїв битви під Крутами (11 клас, Алексюк В.А.), Свято Мови (6-А клас, класний керівник Кондратюк В.І.),захід «Твоє життя – твій вибір» (11 клас, Шинкарук О.М., Сятковська А.М.) та інші згідно плані відкритих загальношкільних заходів.

З метою виховання юних патріотів України на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції проводилось багато акцій на підтримку учасників АТо, дітей-сиріт:

- Малюнок, Валентинка та лист для воїна АТО;

- Акція для онкохворої дитини (збір грошей);

- Акція «На зустріч мрії» (збір грошей для онкохворих);

- Акція «Тепло сердець дітей Волині – ровесникам на східній Україні»;

- Придбання благодійних лотерей для дітей – сиріт (Дитячий фонд);

- Акція «Від випускників для воїна АТО»;

- та інші.

Перевага надавалась активним формам роботи, що передбачають самостійну або спільну роботу, набуття дітьми та учнівською молоддю соціального досвіду; сприяють формуванню національної свідомості, критичного мислення, ініціативності, творчого підходу до справи, відповідальності за свої дії та вчинки.

В рамках предметних тижнів було проведено різноманітні загальношкільні заходи, підсумки Тижнів узагальнено наказами по школі.

Значна увага приділялася питанням щодо пропаганди здорового способу життя, впровадженню в практику роботи школи інтерактивних форм навчання для здобуття знань і формувань життєвих навичок щодо зменшення вразливості до ВІЛ – інфікування. Для учнів середніх та старших класів проведено класні години на тему: “Шкідливим звичкам скажем: “НІ!”, «Знай права та Обов’язки» та інші, на яких класні керівники звертали увагу учнів на профілактику шкідливих звичок та правове виховання. Учні 1-11 класів брали активну участь у Дні цивільної оборони. Щомісяця класні керівники проводять бесіди з питань профілактики всіх видів дитячого травматизму з відповідним записом до сторінки журналу «Бесіди по попередженню нещасних випадків, травматизму». Слід зауважити, що увага приділялась роботі по профілактиці насильства, протидії тероризму: у рамках викладання предметів «Основи здоров’я» та «Захист Вітчизни» учні засвоюють правила поведінки в умовах вчинення терористичного акту, навчаються правильним діям у випадку одержання інформації про загрозу вчинення терористичного акту. З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі учнів старших класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення.

Становлення гармонійно розвиненої особистості неможливе без фізичного виховання. Тому цій роботі приділяється значна увага. В школі проводяться спортивні змагання і турніри, а також День здоров’я. Учні школи постійні беруть участь у районних та обласних змаганнях (з тенісу – участь в області). В рамках Олімпійського тижня проведено змагання, конкурси, зустрічі з відомими спортсменами Волині.

З метою профорієнтації учнівської молоді для учнів 9-11 класів було проведений зустрічі з представниками різних навчальних закладів.

Пріоритетними у виховному процесі були національні та патріотичні мотиви. Одним із підтверджень небайдужості юного покоління до долі своєї Батьківщини є участь в акціях і заходах, що проводяться з метою моральної та матеріальної підтримки української армії. учасників АТО. Учні, батьки, вчителі школи постійно відгукуються на заходи, що проводяться в підтримку воїнів АТО. Бійцям – мужнім воїнам-захисникам, ,передано продукти харчування, одяг (акції зазначались вище).

У закладі під час Всеукраїнського тижня права, Місячника «Спільних дій в інтересах дітей», «Здорового способу життя» проводяться загальношкільні заходи на правовиховну тематику. Класні керівники спільно з учнями готують виховні години у вигляді «круглих столів», брейн-ринги, усні журнали на теми «Конвенція прав дитини – міжнародний документ для твоїх ровесників у світі», «Жити за законами держави», «Права і обов’язки громадян України», проводяться конкурси малюнків, плакатів «Наші права та обов’язки». Крім того, проводяться бесіди з учнями, класні години на правову тематику. Відбулася зустріч-лекція з працівником ювенальної поліції Ярошук Мариною Вікторівною. Мета таких заходів – ознайомити учнів з усіма правами та обов’язками, з основами правомірної поведінки, розкрити причини можливих правопорушень та їх наслідки, розвивати в дітей почуття відповідальності за свої вчинки.

Правоосвітня робота охоплює як учнів, так і їхніх батьків. З метою підвищення рівня правових знань батьків, учителів, учнів проводяться бесіди, лекції, анкетування.

Постійно щопонеділка проводяться тематичні та організаційні лінійки.

Учні охоплені заняттями в шкільних гуртках і секціях за інтересами, а по класах - постійними і тимчасовими дорученнями.

Протягом року у школі працювали гуртки:

- вокально-хоровий (керівник Вовчок І.Т.);

- театрального мистецтва «Калина» (керівник Алексюк В.А., проводилось два звіти у вигляді виступу для школярів в БК і садочку) ;

- секція з баскетболу (хлопці) (керівник Жур Р.С.);

- секція з волейболу (керівник Бабула А.А.);

- гурток «Творча майстерня»(керівник Дунець В.В.);

- «Зірниця (Джура)» (керівник Горбай П.С.);

Організована спільна робота педагогів, батьків та учнів. Батьки залучаються до участі в загальношкільних та класних заходах. Також, у школі двічі на семестр проводяться загальношкільні батьківські збори та проходять засідання батьківського комітету. Класні керівники ведуть спостереження за учнями з девіантною поведінкою, проводять індивідуальні бесіди як з учнями, так і з їх батьками, відвідують учнів вдома.

Класні керівники та класоводи організовують багато туристичних походів, поїздок, екскурсій.

Але в організації виховної роботи школи є певні недоліки: потребує подальшого розвитку робота із поширення мережі гуртків та покращення їх якості (деякі керівники проводять її формально і нерегулярно), недостатньо ведеться робота зі створення бази методичних матеріалів, розроблених класними керівниками.

Тому у наступному році слід активізувати роботу у цьому напрямку.

Вся виховна робота планувалась за розділами:

І – Організаційна робота.

ІІ – Пізнавально-розумова діяльність.

ІІІ – Національно- патріотичне виховання.

ІV – Громадянське виховання.

V –Трудове та профорієнтаційне виховання.

VI – Родинне виховання.

VII – Основи безпеки життєдіяльності.

VIII –Організаційно-методична робота.

IX – Правовиховна робота.

Кiлькiсть переглядiв: 2551

Коментарi